• 1399-04-31 07:32
  • کد محتوا:1639
اصفهان نباید از توسعه ریلی باز بماند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فضایی که مترو در اختیار مردم گذاشته بی نظیر است، ۱۱ رام قطار فعال است، اما مردم فعلا از مترو استفاده نمی کنند، روزهای تعطیل استفاده از مترو بسیار ناچیز است پس راه اندازی مترو در روز تعطیل فقط ضرر به شهر است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، امیر احمد زندآور عصر دیروز(دوشنبه) در برنامه زنده تلویزیونی اینجا اصفهان، با بیان اینکه، شهر اصفهان بیش از دو میلیون جمعیت دارد و ازدیاد جمعیت و خودرو موجب تراکم حضور در سطح شهر اصفهان می شود، اظهار داشت: چیزی حدود یک و نیم میلیون نفر نیز در روز وارد شهر اصفهان می شوند و شهر اصفهان هم باید امکانات ریلی خود را گسترش دهد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بحث مترو از سال ۸۱ تاکنون مطرح است و ۱۸ سال بهره برداری خط یک یه طول انجامید. در دوره پنجم شورای اسلامی مترو خط یک به صورت کامل بهره برداری شد.خط یک مترو اصفهان با طول ۲۱ کیلومتر و ۲۰ ایستگاه مورد بهره برداری قرار گرفت.

زندآور افزود: ایستگاه امام حسین حدود ۲۰ هزار متر مربع فضا اشغال کرده است و این حجم نیازمند هزینه بالایی است. شهرداری اصفهان خط یک مترو را بهره برداری کرد و ما وارد خط دو مترو شدیم که ۲۴ کیلومتر طول دارد و ۲۲ ایستگاه آن را تکمیل می کنند. از شرق اصفهان تا خمینی شهر این خط ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ ایستگاه خط دو مترو اصفهان همزمان در حال تکمیل است و از دارک تا میدان لاله فعالیت ها در حال انجام است، گفت: اوراق مشارکت اسلامی مترو اصفهان را به سمت پیشرفت حرکت داد، اگر این تدبیر نبود خط دو مترو اصفهان با این سرعت پیش نمی رفت. خط دو تا ۱۴۰۰ اقدامات چشمگیری را به ارمغان خواهد آورد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در دوره پنجم مترو اصفهان خط یک خود را تکمیل شده دید. جمعیت زیاد ، خودرو زیاد ، آلودگی هوا، آلایندگی های صوتی، ترافیک شهری و .... ما را مجبور به سوق به سوی مترو می کند.

زندآور ادامه داد: امروز برای هر نفر بیش از ۱۰ هزار تومان هزینه سفر با مترو می شود، اما مسافر ۱۲۰۰ تومان پرداخت می کند قبل از کرونا ۱۲۰ هزار نفر از مترو استفاده می کردند اما امروز این عدد به ۳۰ هزار نفر رسیده است و قطعا در آمد مترو دچار چالش شده است.

وی با اشاره به اینکه خط سه نیز از میدان آزادی تا پل زندان و به طول ۸ کیلومتر در نظر گرفته شده است، گفت: آزادسازی املاک خصوصی در خطوط مترو در بحث مدیران مناطق شهری جای دارد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان نباید از رقابت توسعه ای ریلی عقب بماند.در حال حاضر مدیریت شهری و شورای پنجم مصمم هستیم که خط دو مترو زودتر به بهره برداری برسد در بحث احداث مترو نباید زمان را از دست داد.

زندآور ادامه داد:خط سه مترو که از میدان آزادی تا پل زندان ادامه می یابد تا فولادشهر و زرین شهر خواهد رفت و خط دو تا نجف آباد ادامه خواهد داشت،خط یک مترو نیز تا بهارستان و همچنین از جنوب تا شاهین شهر ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان شاهد تحولات بزرگ در زمینه ریلی خواهد شد، تاکید کرد : همه این اتفاقات با رینگ چهارم حفاظتی و کنار گذر شرق همگی برای کاهش ترافیک شهر اصفهان در حال انجام است. آخرین سر فاصله مترو ۱۱ دقیقه است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پدیده ویروس کرونا که در دنیا و کشور ما حادث شد، اما ما برای حفظ جان مردم در مترو ابتدا این خط تعطیل شد چراکه جان انسان ها برای ما مهمتر بود،اما پس از ۱۴ خرداد مترو اصفهان مجدد راه اندازی شد و امروز جمعیت استفاده کننده از ۱۲۰ هزار به ۳۰ هزار کاهش پیدا کرده است. موضوع ضدعفونی کردن، برچسب گذاری انجام و بیرون و داخل مترو مدام در حال ضدعفونی شدن است. 


زندآور خاطرنشان کرد: فضایی که مترو در اختیار مردم گذاشته بی نظیر است، ۱۱ رام قطار فعال است، اما مردم فعلا از مترو استفاده نمی کنند، روزهای تعطیل استفاده از مترو بسیار ناچیز است پس راه اندازی مترو در روز تعطیل فقط ضرر به شهر است.