• 1392-12-15 00:18
  • کد محتوا:9130
منابع مالی تکمیل مترو به صورت قرض الحسنه در اختیار اصفهان قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان پیشنهاد داد: با توجه به این که دولت بیشترین مالیات را از استان اصفهان دریافت می کند، لازم است منابع مالی مترو و قطار سریع السیر اصفهان-تهران را به صورت قرض الحسنه در اختیار اصفهان قرار دهد.

 

به گزارش ایمنا، سید احمد علی عاملی با بیان این مطلب گفت: اصفهان بالاترین مالیات را در کشور پرداخت می کند این در حالی است که برای ایجاد یک پروژه زیرساختی و مهمی همچون مترو باید بهره بپردازد. 

وی با بیان اینکه دولت سهم خود را برای احداث مترو به صورت کامل پرداخت نکرده است، افزود: سازمان قطارشهری اصفهان برای تکمیل مترو درصدد دریافت سهم فروش اوراق مشارکت با پرداخت بهره است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی مترو علاوه بر تسهیل حمل و نقل عمومی و حفظ محیط زیست در اشتغال زایی نیز تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: برای تکمیل مترو باید از منابع ملی استفاده شود چرا که سود این کار به نفع اقتصاد کشور است. عاملی پیشنهاد داد: دولتی که بیشترین مالیات را از استان اصفهان دریافت می کند، منابع مالی مترو و قطار سریع السیر اصفهان-تهران را به صورت قرض الحسنه در اختیار اصفهان قرار دهد. 

وی با تاکید بر اینکه بهره مترو به صورت مضاعف از طریق صرفه جویی انرژی تامین می شود، خاطرنشان کرد: سیاست مداران و کسانی که در بحث سرمایه های ملی و مالی تصمیم می گیرند باید در این موضوع وارد شوند. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه نرخ بهره درجه تب اقتصاد هر کشور است، اظهار داشت: امروز که بانک ها بر در و دیوار نرخ ۲۳ درصد بهره پول به صورت روزشمار را اعلام کرده اند در این شرایط کدام سازمان حقیقی و حقوقی کار مولد انجام می دهد؟ 

عاملی اظهار داشت: اگر یک میلیارد در بانک سپرده شود سالی ۲۳۰ میلیون تومان بهره آن می شود بنابراین در این وضعیت چه کسی به دنبال کار می رود. 

وی با اشاره به اینکه نرخ بهره اشتغال را تحت الشعاع قرار می دهد، ادامه داد: در کشورهای صنعتی و پیشرفته نرخ بهره تنها یک و نیم درصد است چرا که به بحث تولید و اشتغال بیشتر پرداخته می شود